Nová identita pre slávnosti

Folklórne slávnosti pod Poľanou v Detve majú od tohto ročníka novú webstránku. Už pri prvom otvorení návštevník vidí prepojenie s oficiálnym logom slávností. Na začiatku celého procesu uvažovali tvorcovia nad viacerými možnosťami. Jednou z možností bolo, že vybudujú úplne novú vizuálnu identitu tohto festivalu. „Druhou možnosťou bolo pracovať s materiálom, ktorý už niekoľko desaťročí ľudia veľmi dobre poznajú. Jeden z dominantných grafických prvkov je práve logo dvoch tanečníc vytvorené akademickým sochárom Jánom Kulichom. Keďže logo a festival “žijú” vo svojej symbióze, rozhodli sme sa vydať cestou citlivého zásahu so snahou vytiahnuť z loga rozmanitosť, ktorá je úzko spätá s folklórom, jeho pestrofarebnosť a aplikovať ju na viac elementov,“ vysvetlil art director komunikácie festivalu Michal Stašák, ktorý je autorom grafiky nového webu. Návštevníci festivalu sú na logo zvyknutí. Mesto dobre spolupracuje aj s Galériou Jána Kulicha a dcérou J. Kulicha Máriou Molčanovou. „Myslím, že sme sa pohli ďalej k modernému redizajnu značky Folklórnych slávností pod Poľanou a v novom šate už môže konkurovať aj ostatným folklórnym festivalom na Slovensku, ktoré už dávnejšie prešli do nových vizuálnych identít a komunikačných stratégii s návštevníkmi,“ doplnil Stašák, ktorý spolupracoval s odborníčkami Janou Kucbeľovou (Parta) a Janou Ambrózovou. Keďže k svojej práci rád pristupuje konceptuálne a rád veci prepája, nová ukážka webu je takým “trailerom” ku všetkým zmenám, ktoré nastanú v prípade slávností. Dôležité bude prispôsobiť nový dizajn všetkým komunikačným kanálom ako je Facebook, Instagram a samozrejme tlačové média alebo aj You Tube, kde spoločne s novou identitou budú postupne uverejňované video materiály mini dokumentárnej série o ľuďoch, ktorí slávnosti tvoria. Zmena je ďaleko rozsiahlejšia a týka sa aj audiovizuálnych materiálov, fotiek a spôsobu oficiálnej komunikácie smerom k návštevníkom. Všetko by malo fungovať ako celok a efektom by malo byť “vdýchnutie” nového vetra do plachiet tohto festivalu.

„Všetky zmeny aplikujeme postupne tak, aby sa aj organizátor vedel orientovať a postupne všetko zdokonaľoval a zlepšoval. Vždy je lepšie začať pomaly a postupne. Určite sú v pláne v budúcnosti aj online nákupy vstupeniek, pekné vyšívané náramky na rukách s QR kódmi a iné zaujímavé rozšírenia, ktoré návštevník ocení. Všetko vyžaduje svoj čas a nemalé finančné prostriedky. Základný priestor pre tieto vyššie ciele je už úspešne vytvorený a môžeme tak v realizácii nápadov pokračovať ďalej,“ doplnil Michal Stašák.

Už od prvých stretnutí s vedením mesta bolo jedným z cieľov zabezpečiť funkčnosť stránky a všetkých komunikačných kanálov počas celého roka. Festival v Detve má veľa návštevníkov a prioritou bolo vytvoriť spôsob modernej a funkčnej komunikácie s návštevníkmi, otvoriť sa viac verejnosti a dať jej priestor nahliadnuť za vyrezávané brány amfiteátra aj počas celého roka, aj keď iba na počítačoch alebo telefónoch.

Folklórne slávnosti pod Poľanou v Detve, ako jeden z najväčších folklórnych festivalov na Slovensku, si nezaslúžia, aby na svojej webstránke „žili“ iba dva týždne pred začiatkom a týždeň po skončení. Ide predsa o výnimočné podujatie s obrovskou tradíciou a zaujímavým pozadím vzniku, pripomínajme si ho teda celoročne.